Projektový týden „Čteme spolu 2. A“
Od pondělí 24. 9. až do čtvrtku 27. 9. zažili žáci 2. A netradiční hodiny čtení. Četli totiž společně s deváťáky.
Projektový týden „Čteme spolu“ byl zaměřen na rozvoj vybraných čtenářských strategií u začínajících čtenářů (shrnování, spojování), ale také na motivaci začínajících čtenářů v oblasti prožitkového čtení. Žáci 9. ročníku si zase vyzkoušeli být lektory čtenářství a metodicky vést své mladší spolužáky.
Každé setkání probíhalo v naprosté pohodě a příjemné atmosféře. Opravdu musíme pochválit deváťáky, kteří ke své práci přistupovali velmi zodpovědně a byli pro druháky velmi užiteční. Odměnou jim byly nadšené reakce druháčků.
Celá akce vyvrcholila slavnostním pasováním druháčků na „Čtenáře – šikulu“.
A jak se celá akce líbila našim aktérům, si můžete přečíst v následujících větách:
Reflexe některých druháčků:
- Mně se líbilo, jak jsme hráli Čtyřlístek, jak jsme četli s deváťáky a jak jsme dělali puzzle.
- Líbilo se mi, jak jsem pracovala s Davidem.
- Líbila se mi spolupráce a čtení s deváťáky.
- Líbilo se mi, jak jsme hráli Čtyřlístek a ještě jak jsme spolu četli, a našla jsem si novou kamarádku Vendy.
- Mně se líbili deváťáci.
- Líbilo se mi čtení Čtyřlístku, práce s deváťáky, čtení, certifikát, focení.
- Mně se nejvíce líbilo, jak jsme četli s deváťáky.
- Líbilo se mi, že tam byli deváťáci a že jsme četli.
- Líbilo se mi, když jsem potkala Míšu, mám ji moc ráda a ještě se mi líbilo to čtení a psaní.
- Nejvíc se mi líbilo, jak jsme četli s deváťáky a jak jsme dostali certifikáty.
- Líbilo se mi, že jsme četli Čtyřlístek s Maruškou z 9. třídy.
- Líbilo se mi focení a práce s deváťáky.
- Líbilo se mi, že jsme mohli jít do družiny a že jsme četli knížku.
- Mně se líbilo, jak jsme četli, a potom se mi líbilo, jak jsme se fotili.
- Líbila se mi Zuzanka, Terka, David a Kuba a čtení, pak se mi líbil Čtyřlístek a jak nám pan ředitel dával certifikáty.
Reflexe některých deváťáků:
- Výborné zpestření práce deváťáků, kdy jsem se také vrátil do svých „dětských“ let a viděl jsem rozdíly mezi jednotlivými druháky v rychlosti, plynulosti či hlasitosti čtení. Všichni druháci četli, pracovali a pořádně makali. Klobouk dolů před nimi. Samozřejmě někdy bylo těžké z nich něco „vydolovat“, ale neměl jsem žádného druháka, který by jen seděl a mlčel.
- S některými druháky byla práce složitější a chvíli trvalo, než jsem z nich něco dostala, ale když jsem na konci viděla jejich pokrok, cítila jsem se pyšná.
- Práce s dětmi byla zajímavá a překvapilo mě, jak rychle ze sebe děti setřepaly nervozitu a spolupracovaly. Celkově byly holčičky, se kterými jsem pracovala, moc hodné a celou práci mi ulehčily.
- Líbilo se mi, jak se ti druháci snažili, jak je to bavilo. Klidně bych si to ještě někdy zopakoval.
- Bylo to fajn, děti byly šikovné, dokonce jsem se divila, jak dobře někteří čtou.
- Líbila se mi práce s dětmi. Bavilo mě to, že ze začátku byli druháci sice nervózní, ale potom je to přešlo a byli moc šikovní. Všechno jim šlo a moc jsem jim ani nemusela pomáhat.
- Líbilo se mi hlavně to, že jsme se takhle společně seznámili. Když jsem byl ve druhé třídě já, znal jsem jen pár třeťáků a třídu starší sestry. Navíc jsem si i zavzpomínal na to, jak jsem byl sám ve druhé třídě.
Jedličková Bičejová
Nejnovější komentáře